על מה אפשר לפנות כדי לממש את הזכות לתברואה?
1. תשתיות
כל חורף הרחוב שלכם מוצף במים. פנו מראש לעירייה ובקשו שיסדירו את פתחי הניקוז. אתם לא צריכים לחוות ריח של ביוב, בטח שלא לפגוש את הביוב בכבודו ובעצמו, לכן אל תהססו לפנות לעירייה ולדרוש שיסדרו את התשתיות באופן מלא וראוי.
2. ניקיון
הפח עולה על גדותיו שוב ושוב? בקשו להגביר את קצב הפינוי או להוסיף פחים. אותו דבר אם נשבר המכסה אן אם העצים מטנפים את הרחוב והמנקה לא עומד בקצב שלהם. אז הרבה לפני שאתם צועקים על השכנים ודאו שהרשות המקומית עושה את המוטל עליה.
3. רעש
חוק הרעש קובע שאסור לקיים מפגע רעש והוא פוגע באיכות החיים. לכן אם עברה השעה 11 והשכן רוצה להיכנס עם הקריוקי שלו לתוך הלילה או שיש לכם מפגע רעש אחר בשעות לא שגרתיות במיוחד, פנו וכל השכנים ישלחו לכם פרח הביתה.
4. מטרדים
כל הרחוב מלא אבק מהבנייה בקצה הרחוב? יש מגרש גרוטאות מול הבית שלכם? רכב נטוש? זה לא כיף. טפלו בזה. לרשות העירונית משולמת ארנונה כדי לטפל בזה. ויותר חמור: אתם משלמים ארנונה כדי שהיא תטפל לכם בזה. אז למה שלא תפנו?
5. גינון
העץ מפריע לכל מי שעובר במדרכה? יש עץ שהעירייה שכחה ממנו והוא התחיל לקבל צורה מוזרה או הפך לסכנה עם האפשרות שיתרסק על מישהו? פנו לעירייה. הם מטפלים בזה. באמת. אם לא, אפשר לטפל בעירייה עצמה שתטפל בזה. אתם צריכים לקבל תברואה ואיכות חיים.
6. שטחים ירוקים
הגעתם לשכונה חדשה, אתם מחפשים את הפארק האזורי. אבל אין, או שהוא קטן בצורה בלתי מתקבלת על הדעת. רצוי שתדעו, לא משנה כמה שילמתם על הדירה אתם זכאים לחיות במרחב עם ריאה ירוקה בשביל בריאות הגוף והנפש שלכם. לכן אתם צריכים לפנות ולעשות עם זה משהו. זה יעזור.
מדריך הזכות לתברואה
להפוך לשכן הזה שכולם רוצים לגור בבניין שלו
מדריך זה אינו מהווה יעוץ משפטי או תחליף לו ונועד להאיר את עיני הקורא
לכל אזרח יש זכות מלאה לחיות בכבוד עם איכות חיים מספקת ונאותה. לכן אם יש בעיה בתשתיות הביוב העירוניות, בגזם על המדרכה, בצביעה של מעבר החציה או כל גורם אחר שמשפיע על איכות החיים שלכם. פנו לעירייה או לגורם הממשלתי הרלוונטי כדי לדרוש ולממש את זכותכם.
אם אתם מסתבכים אם איך לפנות זה המדריך בשבילכם.
שימו לב, מהפנייה והמעורבים שלכם נהנים שאר השכנים, תושבי העיר או כלל האזרחים במדינה. אתם מרוויחים וכולם נהנים יחד אתכם.
מדריך זה נכתב במטרה להנגיש ידע וכלים למיצוי זכויות אזרחי.
טפלו במודל שלושת השלבים: תיעוד, פנייה, מעקב
הזכות האזרחית שלכם לתברואה נפגעה, שלושה שלבים פשוטים ואפקטיביים יעזרו להשיב אותה על כנה:
תיעוד
צלמו, הקליטו, הסריטו את הבעיה שלכם. שיהיה ברור וחד על מה אתם מדברים, שלא יהיה אפשרי להתווכח אתכם.
פנייה
פנו למוקד העירוני או למשרד הממשלתי הרלוונטי, נבחן פנייה ברורה ומנומקת והסבירו את משמעות הבעיה לפגיעה באיכות החיים שלכם ושל שאר התושבים. צרפו את התיעוד שלכם. שגרו.
מעקב
ודאו שהפנייה שלכם הגיע וקיבלתם מספר אסמכתא. אם לא קיבלתם מענה או שהוא לא מספק, פנו לממונה פניות הציבור ואחריו לנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה.
אתם מוזמנים לקרוא באופן מפורט יותר על הפנייה ושלבי ההיררכיה שלה במדריך הזה.