top of page

כוחנו באחדותנו

הזדמנות נדירה למנף את שיתוף הפעולה חסר התקדים בינינו לחברה ישראלית בריאה יותר

מאת: מוטי לב



בשבועות האחרונים, אנו חווים תקופה בלתי נתפסת, טרגדיה לאומית שתיחקק לדורות אשר לצד הכאב הלאומי והאישי, התגלו בה כוחות נפש בלתי נדלים של עם ששוב ושוב מוכיח, שהוא בהחלט קרוץ מחומר אחר, מתורגל וערוך לדרך ארוכה.

אנו עדים להתגייסות חסרת תקדים של אזרחים ישראלים מכל המחנות וקצוות הקשת, בשיתוף פעולה ותיאום הדדי, גם כדי לסייע לעורף, לאזרחים שנפגעו מהאירועים האחרונים וכמובן בהתגייסות אדירה לצה''ל, לכוחות הביטחון ולכל דרך אפשרית למערכה ולמען הנפגעים, למען החברה, למען הביטחון ואפילו למען הממשלה, באחדות שנדמה ששום תרחיש לא יכול היה לצפות כמותה.


הציבור החרדי התגלה שוב ולא במפתיע עם ארסנל ערכי ואחריות עמוקה למדינת ישראל, הקהילתיות והחוסן המשפחתי המפותח בחברה החרדית מתגלה כנכס לאומי בכל מובן אפשרי, בשעת מבחן, הציבור החרדי הצביע ברגליים ללא פוליטיקה במוכנות מידית גם להתגייס לצבא בשיעורים תקדימיים, לשאת בנטל ללא הנחות, להרים במהירות יחסית מערכים לוגיסטיים של תומכי לחימה ותרבות גמילות חסדים מאורגנת למופת למען חיילי צה''ל, למען הנפגעים ולטובת העורף.


לא פחות חשובה ודרמטית התרומה החרדית למורל הלאומי, לנשיאת לפיד המסורת היהודית ושרשרת הדורות כזו שאנו זקוקים לה במיוחד ברגעי משבר וטראומה, שירי הרגש והתפילות שמלווים אותנו שנות דור, ובהם משתתפים חיילי צה''ל, כוחות הביטחון, מרגש ומפעים להאזין לזעקות מקירות הלב בשירת 'אחינו כל בית ישראל' לשלום החטופים והנעדרים, מתפילה זו – איש לא נעדר!

הכל מתגייסים לטובת אוכלי הכשרות בצבא, גם שפים שרחוקים מעולם זה ת''ק פרסה, כולם מאמצים בחום את הלכות הכשרות לטובת הלוחמים, ומצטרפים לתפילות עמוסות רגש וזעקה משותפת ברגעים בהם כולם חשים באופן ממשי את הצורך הרוחני באמונה, כל אחד בדרכו, אך בכבוד הדדי ובלחיצת יד שאינה ניתנת לניתוק!


זוהי הזדמנות נדירה להוכיח שאנחנו מסוגלים להתאחד כאיש אחד בלב אחד, גם אם יש לנו דעות שונות ורחוקות כמטחווי קשת.

האחדות הפנימית הזו, שותפות הגורל הזו, היא נשמת אפנו, ובד בבד היא קריטית לעתידה של ישראל, לעתידנו ולעתיד הדורות הבאים, היא היא שמאפשרת ותמשיך לאפשר לנו להתגבר על אתגרים משותפים, ולבנות מדינה וחברה חזקה ומשוקמת, מאוחדת, וראויה יותר – לנו, ולבאים אחרינו.

צו וחובת השעה היא, לנו ולכל אזרחי ישראל, מכל המחנות, להמשיך בדרך זו. בואו ננצל את ההזדמנות הזו כדי לבנות מדינה טובה יותר לכולנו.


זו גם ההזדמנות לומר תודה ולהעריך, לאזרחי ישראל ולא רק, אלא גם לעם ישראל כולו בארץ ובגולה על המתנה הגדולה הזו, על כח בלתי מנוצח שמרכיב את הפסיפס האנושי הנדיר הזה.

לא רק חתני פרסי נובל, מדע וטכנולוגיה. הגנום האנושי כאן צרוף זהב, ולמרבה הצער בנוי מרקמות של כאב היסטורי, של רדיפות וניסיונות דיכוי שלא יצלחו לעולם - כי כח עז יש לנו, כנפי רוח!


הנה כמה הצעות מעשיות שאפשר לקחת מכאן הלאה לקידום האחדות הפנימית והשיתופיות לעתיד מחוסן וחזק יותר, כזה שמוכיח שוב, שנצח ישראל לא ישקר, שמנטרל את מפעלי השנאה והפילוג שקורסים ברגע האמת.


להכיר את השונה: להתנסות ולהכיר אנשים ממחנות שונים של החברה הישראלית. להקשיב לדעתם, וללמוד על כיווני המחשבה שלהם, ללא שיפוטיות.


לדבר זה עם זה: לא להסס לדבר על הבדלים שקיימים בינינו בצורה נעימה כמובן, זו הדרך היחידה להבין אחד את השני ולהתגבר על החששות והדעות הקדומות.


לעבוד יחד למען מטרה משותפת: טוב, זה בדיוק מה שקורה כעת, לקחת את זה הלאה גם לשגרה, להתמקד במשותף, להתמקד בנושא שנרגיש חזקים לגביו, לעבוד יחד עם אנשים ממחנות שונים כדי לקדם רעיון משותף.


בעבודה משותפת, נוכל לבנות חברה ישראלית שוויונית, סובלנית, מאוחדת וחסונה יותר.

לא סוד שעברנו בשנה האחרונה פילוג וגלי שנאה שאיימו על קיומנו, והיוו תקווה לאויבנו ומבקשי רעתנו כאשר למרבה השמחה נכזבה תקוותם שהתבררה כמשענת קנה רצוץ, ובד בבד היוותה קרש הצלה שפוי גם אם טרגי לציפוף שורות לאומי וחיבוק כתף אל כתף של כולם ללא יוצא מהכלל.


ארגון נתיבות המשפט שעמל בשמך שנים לקדם מודעות וזכויות אזרחיות בציבור החרדי, ער בכל תקופת פעילותו לפוטנציאל העצום שקיים בשטח, לקולות מלמטה שיכולים ומעוניינים להשמיע קול, לקחת אחריות ולקדם מרחב של זכויות אזרחיות, שותפות ותרומה מכרעת למען הציבור החרדי ולמען הציבור בישראל בכלל.

אנחנו יכולים לעשות את זה. ביחד, אנחנו יכולים לבנות עתיד טוב יותר לישראל!

אם אהבתם את התוכן הזה, תוכלו גם לעשות משהו קטן וטוב בקלות יחסית:

  • שתפו את הפוסט הזה עם חברים ומשפחה.

  • הצטרפו אלינו בכל דרך של פעילות או התנדבות וכמובן תמיכה בהמשך העשייה.

  • יזמו פעילויות קהילתיות שמעודדות מעורבות, השמעת קול ואחריות חברתית.


144 צפיות
bottom of page