top of page

דו"ח המבקר: יותר מ-40 אחוזים מהתלונות בנושא השירות לציבור נמצאו מוצדקות

בשנת 2021 נרשמה עלייה של 11 אחוזים בתלונות הציבור לעומת 2020 • מי בראש הרשימה? • והאם התגברו הסיבות לתלונות או שהציבור למד להתלונן יותר?


משרד מבקר המדינה פרסם השבוע את דו"ח נציב תלונות הציבור השנתי. בשנת 2021, התקבלו בנציבות תלונות הציבור 19,701 מכתבי תלונה, 11% יותר מ-2020. מדובר בגידול עקבי בשנים האחרונות.

ואיזה גוף ממשלתי ספג הכי הרבה תלונות בשנה החולפת? על פי הדו"ח, הגוף שהתקבלו בעניינו הכי הרבה תלונות בשנת 2021, הוא משרד התחבורה עם 1,776 תלונות. מדובר בעלייה של 80.5% במספר מכתבי התלונה על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לעומת השנה הקודמת.

במקום השני עומד המוסד לביטוח לאומי עם 1,503 תלונות ואחריהם חברת דואר ישראל עם 1,022 תלונות. בגידול "מכובד" בתלונות זוכה גם רשות האוכלוסין וההגירה, בסך הכל עליה של 68.5% במספר מכתבי התלונה על רשות האוכלוסין וההגירה בין השנים 2019 – 2021.

שיעור התלונות המוצדקות עמד על 34%, כאשר 75.4% מהתלונות נגד חברת הדואר נמצאו מוצדקות, 48.1% מהתלונות נגד משרד הביטחון ו-47.2% נגד משרד הכלכלה והתעשיה. כ-41.5% מהתלונות בנושא השירות לציבור שבירורן הסתיים נמצאו מוצדקות (שיעור גדול מהשיעור הכללי של התלונות שנמצאו מוצדקות (34%).

כאשר בוחנים את נושאי התלונות עולה כי 36.3% מהתלונות שטופלו בנציבות בשנת 2021 עסקו בנושא השירות לציבור. כך למשל, בקשתו של קשיש סיעודי הסובל מדמנציה ומרותק לכיסא גלגלים לקבלת תג נכה המיועד לנכים שזקוקים לכיסא גלגלים נדחתה. אולם בעקבות התערבות הנציבות אושר לו תג נכה לצמיתות.

עוד עולה מהדו"ח כי בשנת 2021 הוגשו 41 תלונות של עובדים שטענו כי הממונים עליהם פגעו בזכויותיהם מאחר שחשפו מעשי שחיתות, לעומת 53 תלונות בשנת 2020.


28 צפיות

Comments


bottom of page