במהלך משותף של משרד המשפטים ועיריית ראשון לציון נחנך מרכז למיצוי זכויות והנגשת שירותי המשרד.
עמותת נתיבות המשפט:
"שירותים כאלה נחוצים פי כמה בערים חרדיות אשר תושביהם מחוברים פחות לשירותים מקוונים"
מתחם שירות ראשון מסוגו הכולל גישה למגוון שירותים הניתנים על ידי משרד המשפטים נפתח לפני מספר ימים בראשון לציון, וזאת במסגרת שיתוף פעולה בין משרד המשפטים לעירייה, שמטרתו להקל על תושבי העיר בקבלת שירותים שונים הניתנים במשרד המשפטים.
במרכז השירות, הממוקם בשכונת רמת אליהו בעיר, יהיה ניתן לבצע פעולות מקוונות שונות מול יחידות משרד המשפטים, בליווי מתנדבים ונציגי המשרד שיסייעו ככל הנדרש. משרד המשפטים גיבש לאחרונה תפישת שירות חדשה ולפיה לצד ההאצה הדיגיטלית של שירותי המשרד, המאפשרים לאזרחים לצרוך את השירותים באופן מקוון, קיים גם הצורך בהנגשה אנושית לשירותים הדיגיטליים השונים לאוכלוסיות הנזקקות לכך ובפריסה גאוגרפית רחבה.
במתחם השירות החדש יינתן שירות לביצוע פעולות בטאבו, להפקדת צוואה ברשם הירושות ויינתן סיוע אנושי להגשת בקשות לכלל יחידות משרד המשפטים. כמו כן ניתן יהיה להפקיד מסמכים וטפסים שיועברו לטיפול היחידות השונות במשרד המשפטים.
בטקס פתיחת המתחם, אשר התקיים בשבוע האחרון, נכחו סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, גדעון סער, ראש עיריית ראשל"צ, רז קינסטליך, מנכ"ל משרד המשפטים ומנכ"ל עיריית ראשל"צ. דבר המוכיח את חשיבות המיזם בעיני הרשויות.
מוטי לב, מנכ''ל עמותת 'נתיבות המשפט' הפועלת למיצוי זכויות במגזר החרדי, בירך על הקמת המרכז החדש למיצוי זכויות, אך לצד זאת הוא טוען כי ראשית יש להתחיל שירות זה באזורים החרדיים: "שירותים כאלה נחוצים פי כמה בערים חרדיות שסובלים מנחיתות דיגיטלית, כאשר תושביהם מחוברים פחות לשירותים מקוונים. מן הראוי להחיל קודם את השירות בקרב אלה הזקוקים לכך יותר מכל".
בתגובה, מסבירים במשרד המשפטים כי יישום התפישה החדשה יחל בעיריית ראשון לציון כפיילוט וכי בתום תקופת ההפעלה הראשונית תיבחן האפשרות להרחיב את הפיילוט ולהקים מתחמי שירות דומים בערים נוספות ברחבי הארץ.
בנתיבות המשפט מבטיחים להמשיך ולעקוב אחר ההתפתחויות ולוודא שמרכזי שירות למיצוי זכויות של משרד המשפטים אכן יקומו בערים החרדים בהקדם.
Comments